Als nieuw! Leven in het licht van Gods koninkrijk

1726167133047blob.jpgCentraal bij dit jaarthema staat de gelijkenis 'De werkers in de wijngaard' (Matteüs 20, 1-16). In deze gelijkenis is iets te proeven van de vreemdheid én het bevrijdende van het koninkrijk. Jezus zet alle menselijke verwachtingen op zijn kop. De arbeiders die pas laat op de dag zijn begonnen, ontvangen net zoveel loon als de arbeiders die de hele dag gewerkt hebben. Hun loon is geen loon naar werken maar genadeloon. Ondertussen klinkt in deze gelijkenis ook een uitnodiging: je kunt elk uur aanhaken bij het werk in de wijngaard. Als we ons richten op het hemelse licht dat nu al over onze werkelijkheid valt, scherpt dat het zicht op onze verantwoordelijkheid voor de medemens, voor de schepping, voor ons samenleven.

bakwedstrijd.jpgHet kerkelijke seizoen begint weer! Kinderkring, Basics, Schakeltje en Search beginnen met een bakwedstrijd, zodat er na de kerkdienst lekkers is voor iedereen. Helpen jullie mee? Het is mooi als jullie thuis al gebakken hebben. Als je iets weet te verzinnen dat past bij het startweekend is dat extra mooi. Maar ook voor wie er thuis niet aan toe gekomen is: in de kerk doen we het nog eens dunnetjes over.

Er is een prijs mee te winnen, en die wordt na de dienst uitgereikt.

Ook de juniorkerk is in de kerk: om 10.30 begint hun viering in De Rank en met z'n allen sluiten we de dienst af, rond een uur of 11. Natuurlijk is iedereen uitgenodigd voor de prijsuitreiking voor de jeugd bij de koffie. Want koffie/thee/limonade belooft dus iets bijzonders te worden, met alle (jonge) mensen die wat lekkers en moois gebakken hebben.