Bomen_voor_de_Toekomst.jpgU leest het goed: onze volgende dienst is ´s morgens!!
Onze vorige dienst was wel op een avond. Eind september verwelkomden wij als Commissie Bijzondere Diensten dominee Jacob Korf en het Christelijk Residentie Mannenkoor. Ruim voor zeven uur was de Oude Kerk vol en moesten stoelen worden bijgezet. Velen van u hebben genoten van de zang van het mannenkoor en geluisterd naar de boeiende dominee.
Onze volgende dienst is dus op zondagmorgen 3 november en uiteraard bent u dan weer van harte welkom. Tijdens deze gezamenlijke dienst in de Oude Kerk zijn dominee Dennis Verboom en het YMCA Gospelkoor uit Den Haag onze gasten. Het YMCA Gospelkoor is onderdeel van YMCA Scheveningen.

YMCA is de grootste christelijke jongerenorganisatie van de wereld met ongeveer 45 miljoen leden uit meer dan 130 landen (misschien kent u ze van vroeger van de jeugdherbergen). Een organisatie die in het evangelie zijn inspiratie vindt en niet gebonden is aan een kerkelijke richting. Op deze manier wil het koor ook bezig zijn. Zingen over geloof, hoop en liefde, over kerkmuren heen en op een eigentijdse manier voor alle mensen. Alles wordt gebracht in een eigen stijl. Zo heeft het YMCA Gospelkoor een uniek en herkenbaar geluid. Het koor bestaat op dit moment uit ongeveer 50 leden uit Den Haag en omstreken. Dirigent Diane Ranselaar heeft de muzikale leiding over het koor en de band. (https://youtu.be/oY-cyrh4cRo)
Dominee Dennis Verboom, is een ‘oude’ bekende. Dennis Verboom werkt als geestelijk verzorger in Westerhonk. Het thema van deze dienst is: ‘De kroon op de schepping’. Als laatste schiep God de mens, een mens die verantwoordelijkheid kan dragen. Maar hoe gaan we hiermee om?
Graag zien we u op zondagmorgen 3 november om 10.00 uur in De Oude Kerk (de Ontmoetingskerk is dan gesloten).